Klik op de titel op de presentatie te openen. Voor de abstracts in het programmaboekje klik hier.Elma BlomKeynoteTaalontwikkelingsstoornis en meertaligheid: inzichten uit recent onderzoekMaaike HajerKeynoteNoodzakelijk voor nieuwkomers: een meerjarig taalbeleid in alle vakkenEls de JongDifferentiaaldiagnostiekDifferentiaaldiagnostiek TOS bij het jonge kindIngrid FeiterDifferentiaaldiagnostiekDifferentiëren tussen TOS en ASS. Hoe doe je dat?Barry de GrootDifferentiaaldiagnostiekCognitieve verwerkingsprocessen bij dyslexie en TOS: overlap en verschillenMirjam BlumenthalDifferentiaaldiagnostiekSpeakaboo, screening van spraakontwikkeling in een taal die je zelf niet spreektElena TribushininaLeren van tweede taalVoor vragen over de presentatie van Elena kunt u mailen: E.Tribushinina@uu.nlJordi CasteleynLeren van tweede taalOnderzoek naar NT2-onderwijs, het ‘moeilijk lief’ van taalwetenschap: de uitdaging van morgenRianne v.d. BergheLeren van tweede taalSociale robots voor tweedetaalverwervingJudith RispensLeren van tweede taalHet ORWELL project: hoe leren basisschoolleerlingen Engels?Anke de BoerVerschillen in de klasPassend onderwijs en de ondersteuning aan cluster 2-leerlingen op de reguliere schoolLucie VischVerschillen in de klasVolgtMarianne MondeelVerschillen in de klasVolgtRene BerendsSchoolsuccesEigenaarschap in het taalonderwijsMaaike PullesSchoolsuccesDialogisch lezen: samen leren van en met tekstenAlbert Walsweer & Jan BerenstSchoolsuccesSchoolsucces en Taalgebruik: de rol van interactie Anneke SmitsSchoolsuccesTaalonderwijs en (kritisch) online lezen